رويترز اتوماتیک سازی محتوا را در آغوش می‌گیرد
رويترز اتوماتیک سازی محتوا را در آغوش می‌گیرد
رويترز، یکی از بزرگ‌ترین آژانس‌های خبری جهان، به جمع آژانس‌های خبری‌ای پیوسته است که از اتوماتیک سازی محتوا استفاده می‌کنند. در حالی که رويترز هنوز خبرنگاران و ویراستاران انسانی را با نرم‌افزار و دوربین‌های خودکار جایگزین نکرده است، با Graphiq Inc. و Wibbitz Ltd. همکاری می‌کند تا به‌طور خودکار گرافیک‌های ساده و کلیپ‌های ویدیویی را برای انتشار در کنار محتوای خبری مرتبط که توسط انسان تهیه شده است، ایجاد کند.

رويترز اتوماتیک سازی محتوا را در آغوش می‌گیرد

رويترز با Graphiq Inc. و Wibbitz Ltd. همکاری می‌کند تا به‌طور خودکار گرافیک‌های ساده و کلیپ‌های ویدیویی را برای انتشار در کنار محتوای خبری مرتبط که توسط انسان تهیه شده است، ایجاد کند. Graphiq Inc. که در سانتا باربارا، کالیفرنیا مستقر است، پلتفرم تجسمات رایگان خود را با آژانس خبری رويترز ادغام کرده است تا گرافیک‌ها و تجسمات ساده‌ای را که در هزاران مقاله رويترز ایجاد می‌کند، در هر جایی که این مقالات در سایت‌های شخص ثالث منتشر می‌شوند، به‌طور خودکار قرار دهد. الکس رزبرگ، مدیر کل Graphiq، گفت که Graphiq با صدها ناشر، از جمله TechCrunch و اکنون رويترز، همکاری می‌کند تا اینفوگرافیک‌های تولیدشده به‌طور پویا را در مقالات قرار دهد. سیستم‌های این شرکت داده‌ها را از منابع عمومی و خصوصی دریافت می‌کنند تا به‌طور آنی اینفوگرافیک‌های بصری ایجاد کنند.

رويترز از اتوماسیون برای ایجاد اخبار استفاده می‌کند

Wibbitz که در تل‌آویو مستقر است، از پردازش زبان طبیعی و الگوریتم‌ها برای اسکن کپشن‌ها و مقالات خبری استفاده می‌کند تا درک کند که داستان در مورد چیست. نرم‌افزار این شرکت به‌طور خودکار داستان را خلاصه می‌کند، می‌تواند برای داستان صدا یا اسکریپت ایجاد کند و کلیپ‌های ویدیویی، عکس‌ها و اینفوگرافیک‌های موجود در پلتفرم ناشر یا خود Wibbitz را به‌طور خودکار برای ایجاد نسخه ویدیویی آماده انتشار یک داستان، در عرض چند دقیقه، جمع‌آوری می‌کند. بو راسر، رئیس جهانی محصولات متن و داده آژانس خبری رويترز، گفت: «همان‌طور که هر ناشری می‌داند، محتوا در صورت داشتن یک جز visual بهتر در شبکه عمل می‌کند. علاوه بر این، ما می‌خواهیم زمان ویراستارانمان را صرفه‌جویی کنیم. اگر یک مقاله همراه با اینفوگرافیک (یا ویدیو) از قبل مطابقت داده شده را به ویراستار بفرستید، وی مجبور نیست وقت خود را صرف یافتن محتوای بیشتر کند.» او گفت که این فناوری‌های جدید توسط گروهی در رويترز به نام گروه فناوری نوظهور، که از آژانس خبری جداست، به‌طور مداوم ارزیابی می‌شوند. رويترز تنها آژانس خبری نیست که از اتوماسیون برای ایجاد اخبار استفاده می‌کند. AP از نرم‌افزار برای خودکار کردن گزارشات ورزشی محلی و گزارش‌های درآمد استفاده می‌کند. ProPublica نیز از نرم‌افزار برای کمک به انجام تحقیقات در مورد اینکه کدام ایالت‌ها در حال ارائه یا عدم ارائه دوره‌های لازم برای ورود و موفقیت دانش‌آموزان دبیرستانی کم‌درآمد به دانشگاه هستند، استفاده کرده است.

منبع خبر

  • نویسنده : حامد غلامی
  • منبع خبر : TechCrunch