Nugit
Nugit، یک استارتاپ مستقر در سنگاپور که بر روی بازاریابی متمرکز است، ۵٫۲ میلیون دلار از طریق تامین مالی تازه از صندوق Sequoia Capital India جذب کرده است. این شرکت که توسط مدیر بازاریابی استرالیایی دیوید سندرسون تاسیس شده است، پلتفرمی را ارائه میدهد که بین مشتریان و پلتفرمهای داده آنها مانند Facebook Ad Manager، Google AdWords و DoubleClick قرار میگیرد. Nugit به بازاریابان کمک میکند تا دادههای عظیم جمعآوری شده را با اتوماسیون بسیاری از فرآیندهای مربوط به پاکسازی دادهها، هماهنگی و تجزیه و تحلیل آنها درک کنند. این پلتفرم سپس “گزارشهای آماده تصمیم” را به شکل ارائههای PowerPoint، گرافیک و سایر تجسمات ارائه میدهد.
سندرسون که قبلاً در GroupM و سایر آژانسهای تبلیغاتی کار میکرد، متوجه شد که رایانهها میتوانند فراتر از اتوماسیون فرآیندهای داده عمل کنند و بینشهایی را ارائه دهند که برای انسانها دشوار یا وقتگیر هستند. هوش مصنوعی Nugit به بازاریابان کمک میکند تا به سرعت روندها، الگوها و فرصتهای موجود در دادههای خود را شناسایی کنند و به آنها امکان میدهد تا تصمیمات آگاهانهتر بگیرند.
این شرکت دارای پایگاه مشتریانی از جمله Facebook، Johnson & Johnson و Publicis است. مدل قیمتگذاری Nugit بر اساس اشتراک با سطوحی بر اساس تعداد صندلیها و منابع داده است. اشتراک از ۵۰۰ دلار شروع میشود و برای شرکای بزرگتر تا ۲۰۰۰ دلار میتواند افزایش یابد. این شرکت همچنین گزینههای سفارشی برای سازمانهایی با نیازهای خاص یکپارچهسازی یا آنهایی که به دنبال محصولات برندسازی شده هستند، ارائه میدهد.
Nugit در ابتدا بر روی آژانسهای بازاریابی متمرکز بود، اما اکنون در حال گسترش دامنه خود به مشاغلی در صنایع مختلف است که با مجموعههای داده بزرگ کار میکنند. این شرکت اخیراً علاقه زیادی از سوی شرکتهای مالی مشاهده کرده است که به دنبال استفاده از فناوری آن برای دادههای مالی هستند.
با تامین مالی جدید، Nugit قصد دارد در تحقیق و توسعه برای ارتقای بیشتر تواناییهای هوش مصنوعی خود سرمایهگذاری کند. این شرکت همچنین قصد دارد به صنایع و بازارهای جدید گسترش یابد. سندرسون انتظار دارد که تا پایان سال آینده نیروی کار خود را دو برابر کند، در حالی که تمرکز خود را بر روی مشتریان در آسیا و آنهایی که عملیات جهانی دارند، حفظ میکند.
معامله Nugit نشانگر دومین سرمایهگذاری Sequoia Capital در یک استارتاپ هوش مصنوعی در آسیا در ماههای اخیر است. این شرکت در ماه اوت از Mad Street Den، یک شرکت هند و آمریکا که خدمات تجارت الکترونیکی را توسعه میدهد، پشتیبانی کرد. ViSenze، یک استارتاپ دیگر در سنگاپور که بر روی فناوری هوش مصنوعی کار میکند، ماه گذشته ۱۰٫۵ میلیون دلار از طریق تامین مالی به رهبری غول تجارت الکترونیک ژاپنی Rakuten دریافت کرد.
- نویسنده : حامد غلامی
- منبع خبر : TechCrunch