Prisma یک فید اجتماعی راه اندازی کرد: آیا انتقال سبک می‌تواند یک پلتفرم ایجاد کند؟
Prisma یک فید اجتماعی راه اندازی کرد: آیا انتقال سبک می‌تواند یک پلتفرم ایجاد کند؟
Prisma، برنامه ای که به خاطر فیلترهای انتقال سبک خود شناخته شده است، با راه اندازی فید اجتماعی خود، قصد دارد تا به چیزی بیش از یک ابزار خنک تبدیل شود.

Prisma 

Prisma، برنامه ای که پس از راه اندازی در تابستان گذشته، انتقال سبک را برای اعمال فیلترهای هنری به عکس ها و فیلم ها رواج داد، در نهایت تلاش می کند تا به چیزی بیش از یک ابزار خنک تبدیل شود. در یک به‌روزرسانی بزرگ که امروز برای برنامه های iOS و Android منتشر شد، یک جریان اجتماعی با تمرکز بر اشتراک گذاری مبتنی بر مکان اضافه شده است.

این استارتاپ قبلا اشاره کرده بود که یک ویژگی اجتماعی در دست ساخت است، پس از از دست دادن دسترسی به API فیس بوک لایو، ویژگی پخش زنده آن که از طریق پلتفرم فیس بوک ارائه می شد، متوقف شد. اکنون Prisma امیدوار است که باغچه محصور شده خود را بسازد. فید، همانطور که آنها این ویژگی اجتماعی جدید را می نامند، به کاربران اجازه می دهد تا عکس های استایل شده خود را با سایر کاربران Prisma به اشتراک بگذارند.

پیچ و تاب مبتنی بر مکان، عکس های به اشتراک گذاشته شده را بر اساس نزدیکی سازماندهی می کند و به طور پیش فرض تصاویر نزدیک را نمایش می دهد. با این حال، قدرت مکان به عنوان یک اتصال اجتماعی خالص questionable است. هنوز مشخص نیست که آیا یک فید اجتماعی از عکس های استایل شده می تواند با پلتفرم های موجود مانند اینستاگرام، اسنپ چت، فیس بوک و توییتر رقابت کند.

Prisma فید اجتماعی جدید را در چندین کشور با ۱۵۰۰۰ کاربر آزمایش کرده است و ادعا می کند که بازخوردها تاکنون “شگفت انگیز” بوده است. با این حال، این برنامه با یک چالش significan در ایجاد اثرات هنری خود به عنوان یک پلتفرم fully-fledged اجتماعی به جای یک ابزار برای enhancement پلتفرم های محبوب دیگر روبرو است.

جذابیت اصلی این برنامه از simplicity آن نشأت گرفته است، اما اکنون simplicity خود را sacrificing می کند زیرا از کاربران می خواهد تا برای عضویت در community آن ثبت نام کنند. Prisma در ابتدا در تابستان traction را به دست آورد هنگامی که اثرات چشمگیر آن attention میلیون ها کاربر اینستاگرام را به خود جلب کرد.

لوگوی برنامه Prisma  با برجسته کردن  feature   فید اجتماعی جدید

در حالی که piggybacking بر روی پلتفرم های اجتماعی دیگر به Prisma کمک کرد تا downloads 70 میلیونی و active users 2 میلیونی روزانه را achieve کند، اما copycats را نیز به همراه داشت، از جمله فیس بوک که features انتقال سبک خود را راه اندازی کرد. Prisma بین a rock and a hard place قرار گرفته است؛ sticking به feature اصلی خود redundancy را به همراه دارد، اما becoming یک platform اجتماعی در یک بازار پرجمعیت task مشکلی است.

Prisma در تلاش است تا با viral rewards سریعاً community از Prisma sharers بسازد. content اشتراک گذاری شده در فید likes را receive می کند و likes بیشتر visibility عکس را افزایش می دهد. popularity نیز carry over می کند، meaning likes بیشتر بر روی یک عکس به اشتراک گذاشته شده impressions برای share بعدی کاربر result می کند. This sharing را encourage می کند.

content به اشتراک گذاشته شده نیز viewable از طریق یک interactive map در Prisma app است، users را قادر می سازد تا content نزدیک به landmarks را browse کنند. با این حال، در نسخه آزمایشی، نقشه فقط origin likes را نشان می دهد و ability برای browse content به اشتراک گذاشته شده across نقشه yet to come است.

نسخه آزمایشی برنامه نیز bugs را suffer می کند، many Prisma filters failed to display یا به درستی کار نمی کند. This موضوعی concerning است زیرا USP اصلی برنامه fast stylizing capabilities آن است.

challenge بزرگ برای social gambit Prisma lack of incentive برای share در app است. location پیوند ضعیفی برای encourage users برای invest در building یک community از followers به نظر می رسد. additionally fact که همه imagery را with the same set of filters به اشتراک می گذارند، visual appeal imagery Prisma را undermines می کند و pointless to share here vs sharing elsewhere ، on other social platforms که effects Prisma might have more of an effect زیرا they’ll be more likely to stand out amid other shared content را make می کند.

منبع خبر

  • نویسنده : حامد غلامی
  • منبع خبر : TechCrunch