موسسه تحقیقاتی تویوتا، ۲۲ میلیون دلار برای مطالعات هوش مصنوعی در دانشگاه میشیگان سرمایه گذاری می کند
موسسه تحقیقاتی تویوتا، ۲۲ میلیون دلار برای مطالعات هوش مصنوعی در دانشگاه میشیگان سرمایه گذاری می کند
موسسه تحقیقاتی تویوتا (TRI) اعلام کرده است که 22 میلیون دلار در طی چهار سال در دانشگاه میشیگان برای تحقیقات هوش مصنوعی سرمایه گذاری می کند. این بودجه در پی افتتاح سومین مرکز تحقیقاتی TRI در دانشگاه میشیگان است که در آوریل سال جاری به طور رسمی اعلام شد

موسسه تحقیقاتی تویوتا

موسسه تحقیقاتی تویوتا (TRI)، یک سازمان تحقیق و توسعه تویوتا با مرکزیت در سیلیکون ولی، در حال ارائه ۲۲ میلیون دلار به عنوان یک کمک هزینه تحقیقاتی اولیه در طی چهار سال به دانشگاه میشیگان است. این بودجه در پی افتتاح سومین مرکز تحقیقاتی TRI در دانشگاه میشیگان است که در آوریل سال جاری به طور رسمی اعلام شد.

این بودجه به طور خاص برای تحقیقات هوش مصنوعی اختصاص داده شده است و در پی سرمایه گذاری ها و امکانات مشابه در استنفورد در نزدیکی دفتر مرکزی Palo Alto این موسسه و در کمبریج است، جایی که تویوتا یک توافقنامه تحقیقاتی مشابه با MIT دارد. تویوتا برای دانشگاه میشیگان غریبه نیست. این شرکت خودروسازی دو مرکز فنی تویوتا در نزدیکی این موسسه دانشگاهی دارد و با اعضای هیئت علمی آن در زمینه خودروهای متصل و تحقیقات در زمینه اقدامات ایمنی پیشرفته همکاری کرده است. تویوتا همچنین عضو بنیانگذار مرکز تحول تحرک این دانشگاه است که یک تلاش چند رشته ای برای ساخت سیستم های حمل و نقل آینده است که شبکه های خودروهای خودران مشترک را در بر می گیرد.

همکاری موسسه تحقیقاتی تویوتا و دانشگاه میشیگان

این سرمایه گذاری جدید از سوی تویوتا، نشانه دیگری واضح از تلاش این خودروساز برای پیشبرد نوآوری های تحقیق و توسعه در زمینه رباتیک، یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی از طریق روابط نزدیک با برجسته ترین دانشگاهیان در این زمینه است. دانشگاه میشیگان، طبق لیست های بسیاری از دانشگاه های برتر، یکی از بهترین مدارس تحصیلات تکمیلی در کشور برای مطالعات هوش مصنوعی است و همچنین یک مرکز تحقیقاتی اصلی در آمریکای شمالی برای فناوری خودرو است.

با این حال، این پول صرفاً برای تحقیقات خودرو نیست. دانشگاه میشیگان همچنین می گوید که این پول در مطالعات مربوط به “رباتیک شریک” ، “تحرک در فضای بسته” و “یادگیری دانشجویی و تنوع” علاوه بر فناوری خودرو استفاده خواهد شد. علاقه شرکت های خودروسازی به تحقیقات دانشگاهی برای تحریک نوآوری، از سوی تمام تولیدکنندگان اصلی، از جمله فورد، همسایه نزدیک دانشگاه میشیگان وجود دارد. افزایش سرعت توسعه، که با ورود شرکت های جدید به بازار از جمله گوگل و احتمالاً اپل تسهیل می شود، به این معنی است که ما احتمالاً در سال های آینده شاهد مشارکت های تحقیقاتی بیشتر و گسترش بیشتر مشارکت های موجود خواهیم بود.

منبع خبر

  • نویسنده : حامد غلامی
  • منبع خبر : TechCrunch