بازار پهپاد
اجرای مقررات قسمت ۱۰۷ یا مقررات سیستم های هوایی بدون سرنشین کوچک توسط وزارت حمل و نقل و اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده، شفافیت لازم را برای صنعت پهپاد داخلی به ارمغان آورده است. در حالی که این مقررات استفاده تجاری از پهپاد در شب، روی افراد یا فراتر از خط دید را مجاز نمی داند، انتظار می رود که این مقررات افزایش قابل توجهی در سرمایه گذاری در شرکت های فناوری پهپاد در ایالات متحده را به همراه داشته باشد.
با وجود چشم انداز مثبت، ارائه خدمات پهپاد مانند تحویل ممکن است به دلیل نیاز شرکت ها به اخذ معافیت برای عملیات خارج از چارچوب مقررات قسمت ۱۰۷ با مانع مواجه شود. لیزا المان، رئیس مشترک Global UAS Practice در Hogan Lovells و مدیر اجرایی مشترک Commercial Drone Alliance، بر ضرورت همکاری ارائه دهندگان فناوری و خدمات پهپاد با نهادهای نظارتی و عموم، ارائه داده ها و بینش های مربوط به مزایای بالقوه پهپاد تاکید می کند.
سرمایه گذارانی مانند وینکی گانسن از Menlo Ventures اطمینان دارند که سرمایه گذاری در استارتاپ های پهپاد عمودی و صنعت خاص و خدمات آنها، به دلیل اجرای قسمت ۱۰۷، افزایش خواهد یافت، به طوری که مشاغل بتوانند مشکلات عملی مانند نظارت بر خطوط لوله یا مزارع را حل کنند. گانسن پیش بینی می کند که پس از آنکه نهادهای نظارتی اجازه پرواز فراتر از خط دید را با استفاده از پرواز خودمختار، جلوگیری از برخورد و سایر سیستم های هدایت از راه دور را صادر کنند، سرمایه گذاری های بزرگتری در شرکت های فناوری پهپاد انجام شود.
پل ویلیارد، شریک عمومی Subtraction Capital، بر اهمیت وضع استانداردهای واضح برای توسعه فناوری پهپاد توسط نهادهای نظارتی تأکید می کند. او می گوید که بازار ایالات متحده ممکن است به شفاف سازی بیشتری نیاز داشته باشد تا در صدر قرار گیرد، اما شرکت ها در حال حاضر در حال تأمین بودجه و پیگیری فرصت ها، حتی اگر خارج از ایالات متحده باشند.
در حالی که مقررات چالش هایی را به همراه دارد، اما چارچوبی برای آینده صنعت پهپاد ارائه می دهند و بر ضرورت همکاری مداوم بین نهادهای نظارتی، توسعه دهندگان و عموم برای آزادسازی کامل پتانسیل فناوری پهپاد تأکید دارند.
- نویسنده : حامد غلامی
- منبع خبر : TechCrunch