مایکروسافت از انتشار عمومی Dynamics 365 با ویژگی‌های هوش مصنوعی خبر می‌دهد
مایکروسافت از انتشار عمومی Dynamics 365 با ویژگی‌های هوش مصنوعی خبر می‌دهد
مایکروسافت به تازگی از انتشار عمومی پلتفرم Dynamics 365 خود با ویژگی‌هایی هوش مصنوعی خبر داده است. این پلتفرم که قرار است از اول نوامبر در دسترس باشد، شامل ویژگی‌های هوش مصنوعی برای کمک به بخش فروش و خدمات مشتریان خواهد بود.

Dynamics 365

مایکروسافت به تازگی از انتشار عمومی پلتفرم Dynamics 365 خود با ویژگی‌هایی هوش مصنوعی خبر داده است. این پلتفرم که قرار است از اول نوامبر در دسترس باشد، شامل ویژگی‌های هوش مصنوعی برای کمک به بخش فروش و خدمات مشتریان خواهد بود.

مایکروسافت در تابستان گذشته اعلام کرد که قصد دارد سیستم‌های ERP و CRM خود را در یک راه حل واحد ادغام کند و این خبر به نوعی اوج این اعلامیه است. مانند بسیاری از سازمان‌های بزرگ، مایکروسافت تمایل دارد اخبار را به صورت موج منتشر کند – در حال آمدن است، در نسخه بتا است، اکنون منتشر شده است. در حالی که این خبر شبیه به “من هم همین‌طور” است، مایکروسافت به این نکته اشاره می‌کند که قبل از رقبای بزرگ خود مانند Salesforce و Oracle که به تازگی قابلیت‌های هوش مصنوعی خود را در کنفرانس‌های مشتریان خود، Dreamforce و Oracle Open World اعلام کردند، روی هوش مصنوعی کار می‌کرد.

مایکروسافت دو ویژگی هوش مصنوعی را در این نسخه به طور خاص برای پرسنل فروش و خدمات طراحی کرده است. اولی Customer Insights است، یک سرویس ابری مستقل، که به کاربران امکان می‌دهد طیف وسیعی از منابع داده داخلی و خارجی را وارد کنند. شرکت‌ها می‌توانند تمام این داده‌ها را با معیارهای داخلی (KPI) خود ادغام کنند تا اقدامات خودکار را براساس داده‌ها انجام دهند. این راه‌حل شامل داده‌های شرکای شرکتی مانند Facebook و Trip Advisor نیز می‌شود (این نشان می‌دهد که نیازی به مالکیت یک منبع داده خارجی برای استفاده از آن نیست). این سرویس به عنوان یک سرویس مستقل طراحی شده است که می‌تواند با هر یک از مؤلفه‌های CRM Dynamics 365 – فروش، خدمات مشتری یا خدمات میدانی – کار کند و همچنین می‌تواند با هر ابزار CRM خارجی با API باز کار کند. این آخرین نکته بخصوص مهم است زیرا به مشتریانی که ممکن است از Dynamics 365 استفاده نکنند (اما از سایر ابزارهای مایکروسافت مانند Outlook استفاده می‌کنند) دسترسی به این ویژگی را می‌دهد.

مایکروسافت Dynamics 365

بخش دوم Relationship Insights نامیده می‌شود که همانطور که از نام آن پیداست، اطلاعاتی در مورد وضعیت روابط مشتریان در هر لحظه به نیروهای فروش می‌دهد. این بخش بر روی Cortana Intelligence Suite ساخته شده است که مایکروسافت در سال ۲۰۱۵ معرفی کرد و از ابزارهایی مانند تجزیه و تحلیل احساسات برای بررسی احتمال بسته شدن معامله و بهترین اقدام بعدی که باید انجام شود، استفاده می‌کند. اگر این موضوع آشنا به نظر می‌رسد، باید به این نکته توجه داشته باشید که این بسیار شبیه به چیزی است که طی یک ماه گذشته از سوی فروشندگان مختلف CRM شنیده‌ایم.

در حالی که ممکن است به طور موجه این سوال برای شما پیش بیاید که چرا پرسنل فروش و خدمات گیرنده تمام این شگفتی‌ها که در هوش مصنوعی در شرکت‌ها وجود دارد، هستند، به نظر می‌رسد که این یک نقطه شروع منطقی برای افزایش احتمال انجام فروش و درک بهتر مشتریان است، که توانایی به طور فزاینده‌ای مهم در عصر موبایل – اجتماعی – ابری است.

مهم است به یاد داشته باشیم که ما واقعا در آغاز کار استفاده از این نوع فناوری هستیم که سرانجام می‌تواند ما را به جایی که می‌خواهیم برساند. با گذشت زمان، شاهد اضافه شدن این هوش به ربات‌ها (و سایر روش‌های تحویل) خواهیم بود تا پیچیدگی نرم‌افزار زیربنایی را پنهان کند و کاربران را به یک پاسخ یا راه‌حل راهنمایی کند. ایده این است که مُهر کارآیی ما با گذشت زمان افزایش یابد، هرچند هنوز راه دراز برای رسیدن به این هدف وجود دارد. برای اکنون، بدانید که مایکروسافت ابزارهای هوش مصنوعی خود را در یک بخش واحد و منسجم ادغام کرده است و تقریبا هر فروشنده – نه فقط آنهایی که CRM می فروشند – در حال سعی در ساخت نوعی هوش در محصولات خود هستند. Dynamics 365 فقط آخرین ظهور آن است.

منبع خبر

  • نویسنده : حامد غلامی
  • منبع خبر : TechCrunch