TVision برای ردیابی احساسات و واکنش های بینندگان به برنامه های تلویزیونی، ۶٫۸ میلیون دلار جذب سرمایه کرد.
TVision برای ردیابی احساسات و واکنش های بینندگان به برنامه های تلویزیونی، ۶٫۸ میلیون دلار جذب سرمایه کرد.
TVision Insights، یک استارتاپ مستقر در بوستون که از دوربین های حرارتی و هوش مصنوعی برای ردیابی واکنش های بینندگان به برنامه های تلویزیونی استفاده می کند، 6.8 میلیون دلار سرمایه جذب کرده است. این دور اخیر سرمایه گذاری، سرمایه کلی این شرکت را به 9.65 میلیون دلار می رساند.

TVision 

TVision Insights، یک استارتاپ مستقر در بوستون، از بینایی کامپیوتری و فناوری ردیابی چشم برای متحول کردن روش اندازه گیری تماشای تلویزیون استفاده می کند. رویکرد نوآورانه این شرکت از دوربین های حرارتی و هوش مصنوعی برای ردیابی پاسخ های عاطفی و واکنش های بینندگان به برنامه های تلویزیونی استفاده می کند و بینش های ارزشمندی را برای تبلیغ کنندگان و پخش کنندگان ارائه می دهد.

این دور اخیر سرمایه گذاری که ۶٫۸ میلیون دلار جمع آوری کرده است، سرمایه کلی TVision را به ۹٫۶۵ میلیون دلار می رساند. این سرمایه گذاری توسط Accomplice هدایت شده است و شرکت های Golden Venture Partners، Jump Capital و ITOCHU Technology Ventures نیز در آن مشارکت داشته اند.

TVision یک شکاف اساسی در اندازه گیری سنتی تماشای تلویزیون را برطرف می کند. بر خلاف نیلسن که صرفاً به داده های خود گزارش شده متکی است، TVision از فناوری پیشرفته برای ثبت دقیق اینکه چه کسی تماشا می کند، چه زمانی تماشا می کند و چگونه به محتوا واکنش نشان می دهد، استفاده می کند. این داده های دقیق به تبلیغ کنندگان و پخش کنندگان اجازه می دهد تا تصمیمات آگاهانه تری در مورد برنامه ریزی و استراتژی های تبلیغاتی خود بگیرند.

دستگاه TVision که حرکات چشم و پاسخ های عاطفی بینندگان را ردیابی می کند.

فناوری این شرکت شامل یک دستگاه کوچک است که روی یک تلویزیون قرار می گیرد. این دستگاه از لیزرها و مادون قرمز حرارتی برای تشخیص احساسات و واکنش های بینندگان، حتی در شرایط کم نور، استفاده می کند. الگوریتم های TVision می توانند بینندگان فردی را در یک گروه شناسایی کنند و کسانی را که به طور فعال درگیر برنامه تلویزیونی هستند از کسانی که حواسشان پرت دستگاه های دیگر است، متمایز کنند.

در حال حاضر، دستگاه های TVision در بیش از ۷۰۰۰ خانه در سراسر ایالات متحده و ژاپن نصب شده اند. این شرکت قصد دارد از سرمایه گذاری اخیر برای گسترش شبکه خود به ۱۵۰۰۰ خانه استفاده کند و دقت و قابلیت اطمینان داده های خود را بیشتر کند.

TVision در حال حاضر داده های ارزشمندی را به سه تا از بزرگترین پخش کنندگان در ایالات متحده و تعدادی از تبلیغ کنندگان بزرگ ارائه می دهد. اگرچه توافق نامه های محرمانه اجازه افشای نام های خاص را نمی دهند، اما تأثیر این شرکت بر صنعت تلویزیون غیرقابل انکار است.

منبع خبر

  • نویسنده : حامد غلامی
  • منبع خبر : TechCrunch