Mobileye
Mobileye، یک تامین کننده اصلی قطعات مانند پردازش تصویر و سیستم های بینایی کامپیوتری برای خودروسازان، امروز با Delphi، ارائه دهنده نرم افزار و سخت افزار خودران، برای عرضه اتومبیل های خودران سطح ۴ و ۵ به بازار تا سال ۲۰۱۹، شراکت خود را اعلام کردند. این دو شرکت قصد دارند تا با همکاری یکدیگر، راه حل کاملی را برای خودروسازان ارائه دهند تا آنها بتوانند اتومبیل های تولیدی را به بازار عرضه کنند. این دو شرکت اولین نتایج این پلتفرم را در نمایشگاه CES 2017 در ماه ژانویه به نمایش خواهند گذاشت و رانندگی خودمختار در شهر و بزرگراه را به نمایش خواهند گذاشت. بعد از آن، برنامه این است که آزمایش های وسیع تر با ناوگان خودروها را در سال ۲۰۱۷ آغاز کنند و وسایل نقلیه آزمایشی را به شهرهای مختلف و خودروها در سراسر جهان ارسال کنند.
اتومبیل های خودران سطح ۴ و ۵، خودرو را بدون دخالت راننده هدایت میکنند و به سرنشینان اجازه میدهند تا به طور کامل به فعالیت های دیگر بپردازند. در یک کنفرانس تلفنی در مورد این خبر، مدیر عامل Delphi، kevin Clark، گفت که برنامه این است که سیستم مورد نظر این شراکت، یک فرمان، ترمز و پدال گاز در خودرو داشته باشد تا راننده در صورت نیاز یا تمایل، کنترل خودرو را در دست بگیرد. این در تضاد با دیدگاه Ford است که قصد دارد تا سال ۲۰۲۱ خودروهایی بدون فرمان یا ترمز را به جادهها بفرستد، اما در صورت دستیابی به سطح ۴ یا ۵ واقعی، کنترل دستی برای خودروسازان اختیاری خواهد بود. یکی از اهداف این اتحاد، کاهش هزینه برای خودروسازان است. Ammon Shashua، مدیر فناوری Mobileye، در این تماس تلفنی توضیح داد که سیستم “متمرکز بر دوربین و رادار” خواهد بود و فقط از LiDAR “به عنوان یک هزینه اضافی” استفاده میکند که “هزینه کل سیستم را برای خودروسازان به چند هزار دلار میرساند”. هزینه قطعات، نگرانی اصلی برای اضافه کردن قابلیت اتوماتیک کامل به خودروهای تولیدی است و دلیل سرمایهگذاری شرکتها در کاهش هزینه LiDAR به طور کلی، است. هدف اعلام شده این شراکت، رساندن سیستم به تولید تا سال ۲۰۱۹ است و Clark در تماس تلفنی گفت که بسته به اینکه خودروسازان در چه زمانی به عنوان شرکای آزمایش وارد عمل میشوند، ممکن است این سیستم در اواخر سال ۲۰۱۹ یا اوایل سال ۲۰۲۰ به خودروهای تولیدی برسد. در مورد افزایش ظاهری urgency در مورد bringing level 4 and 5 autonomous cars on the road، Clark به نظارت دقیقتر regulatory و تمرکز بر ایمنی به عنوان driving the drive to skip ahead to full driverless tech اشاره کرد. Clark در این تماس تلفنی گفت: “آنچه ما می گوئیم این است که آنچه می بینید تقاضای رو به رشد for active safety solutions است که در نهایت تقاضا for level 4 and level 5 را به جلو میکشد و بخشی از آن driven by the success of shared mobility solutions out there است.”
- نویسنده : حامد غلامی
- منبع خبر : TechCrunch