فیس بوک
فیس بوک، برای جلوگیری از هجوم چت بات های اسپم به Messenger ، قوانین جدیدی را برای توسعه دهندگان چت بات معرفی کرده است.
طبق این قوانین، چت بات ها تنها می توانند به کاربران شروع کننده مکالمه پاسخ دهند و فقط در بازه ۲۴ ساعته مجاز به پاسخگویی هستند. پس از این دوره، برای تعامل مجدد با کاربر، مجدداً نیاز به آغاز مکالمه توسط کاربر است.
برای چت بات های “Subscription Messaging” که به کاربران برای ارسال اعلان ها نیاز دارند، فیس بوک اجازه ارسال این اعلان ها را تنها برای اخبار، ابزارهای افزایش بازدهی، و پیگیری وضعیت سلامتی و مالی شخصی مجاز کرده است.
همه توسعه دهندگان باید Messenger Integrations خود را به فیس بوک برای تأیید ارائه کنند و فیس بوک حداکثر در مدت پنج روز آن را تأیید می کند. توسعه دهندگان فعلی در Messenger Platform سه ماه وقت دارند تا خود را با این قوانین تطبیق دهند و برنامه های Subscription فعلی باید در عرض شش ماه برای تأیید ارائه شوند.
این قوانین مهم هستند تا از بی شخصیت شدن Messenger جلوگیری کنند.
فیس بوک در آوریل ماه در رویداد F8 از پلتفرم چت بات خود رونمایی کرد، اما به نظر می رسد هنوز به طور کامل آماده نیست.
در اوایل، نمونه های چت بات عادی بودند و توسعه دهندگان ابزارهایی برای بهینه سازی تجربه کاربری در دست نداشتند.
اسپم چت بات ها باعث شد که کاربران پیام های فیس بوک را بدون خواندن ببندند، که ممکن است آنها را کمتر به پاسخ دادن به دوستان خود ترغیب کند.
اگر مردم احساس کنند که Messenger یک کانال پر از پیام مانند ایمیل است، ممکن است به سمت SMS که یک راه ارتباط سخت تر، منسوخ شده اما بدون اسپم است برود.
چیزی که Facebook Messenger به شدت به آن نیاز دارد یک مجموعه تحلیلی است که به توسعه دهندگان اجازه دهد دقیقاً مشخص کنند چه چیزی باعث آزار کاربران می شود.
به این ترتیب می توانند چت بات خود را به گونه ای تنظیم کنند که بیشترین عملکرد و کمترین آزار را داشته باشند.
Stan Chudnovsky، معاون محصول Facebook Messenger، در ماه مه در TechCrunch Disrupt NY قول داد که این محصول تحلیلی در راه است، اما هنوز هیچ نشانه ای از آن وجود ندارد.
با توجه به اینکه فیس بوک بقیه اپلیکیشن های چت را به جز WhatsApp (که آن را خریده است) و WeChat (که در خارج از حوزه عمل آن است) به کنار زده است، SMS رقابت واقعی Messenger است.
در حالی که آینده پیام رسانی ممکن است شامل ربات های هوشمند باشد که در دسترس ما هستند، فیس بوک اگر اسپم از کنترل خارج شود، کاربرد اصلی خود را به خطر می اندازد.
امروز فیس بوک نشان می دهد که Messenger را به اولویت مشتریان خود قرار می دهد.
- نویسنده : حامد غلامی
- منبع خبر : TechCrunch